Pätu, The Lion

M-õppe kontaktpäeva kogemustest

Reedel (6. novembril) kohtus 6 vahvat m-õppe kursuslast Tallinna Ülikooli Haridustehnoloogia keskuse Apple arvutiklassis. Meenutan ja reflekteerin natuke siin nüüd selle kohtumise mälestusi. Lisaks räägin vahvatest m-õppe mängudest, mis selle kohtumise käigus sündisid ;)

Algatuseks tegi Priit Tammets kiirelt kokkuvõtte kursusel käsitletud teemadest ning andis meile veel kohapeal võimaluse m-õppe plusside ning miinuste üle väidelda. Väitluste käigus kerkis minu jaoks pinnale järgmine tõdemus:

Samuti nagu e-õpe pole asendanud tavapärast õppimist ei maksa m-õppest oodata tavapärase õppimise (või lausa e-õppe) väljasuretajat. M-õpe annab auditoorsele ja e-õppele uue perspektiivi ning personaliseerituse taseme, mis tõepoolest võimaldab õppida igal ajal ja igas kohas. Omamoodi võib m-õpe panustada isegi rohkem aktiivsesse kommunikatsiooni õppeprotsessis kui seda teeb e-õpe, sest taskus leidub mobiilne seade (olgu see siis mobiil, nutifon/taibufon või PDA) saab anda meile momentaalselt märku teiste olemasolust ühises m-õppe ruumis.

Aga aitab sellest targutamisest küll. Räägime nüüd mängimisest.

Kontaktpäeva teise poole läbiviimiseks jagunes 6 inimest kaheks grupiks (3+3). Mõlema grupi ülesandeks oli kokku panna üks m-õppe ülesanne/mäng, mida siis teine grupp prooviks läbi mängida. Kuna ilm väljapool TLÜ maja oli just kehvaks muutunud, siis otsustasime piirduda TLÜ enda kampusega, mida isegi minu üllatuseks oli kuramuse palju :)

Mängude teemad ise olid järgnevad:

"kohtumine tundmatuga" (Birgy Lorenz, Juri Tretjakov, Martin) - fotojutustus, mis tuleb luua stsenaariumi alusel üles leitud kohtades fotosid ja intervjuusid lavastades. Kokku oli vaja üles leida 5 kohta TLÜ kampuses ja siis vastavalt juhenditele lavastada foto või video selles kohas. Valminud pildid ja videod tuli esimesel võimalusel internetti üles laadida ning läbi Twitteri organisaatoritele saata.

"Minu privaatsus ja turvalisus Tallinna Ülikooli kampuses" (Ragnar Õun, Mati Kirikal, Marko Puusaar) - enda ümbruskonna avastamist võimaldav lühike mänguke, mille käigus pidid mängijad objektilt (seekord siis Tallinna Ülikooli peamaja) leidma kaks QR koodiga paberit (lingid Twtpoll küsitlustele) ning hindama nende paberite asukohas keskkonna turvalisust või privaatsust lähtuvalt nende enda vaatest. Lisaks oli vaja käia ise ringi mööda maja ning jäädvustada pildile ja tekstina (Twitter) oma hinnant leitud kohtade isiklikule privaatsusele või turvalisusele. Selle mängu eesmärk oli motiveerida inimesi märkama enda ümbrust ning hindama nii enda kui teiste võimalikku turvalisust ja privaatsuse just antud keskkonnas.

Praktiline tegevus

Meie grupil avanes võimalus proovida mängu "kohtumine tundmatuga", mille käigus sattusime vist peaaegu kõige kaugematesse nurkadesse TLÜ kampuses (pean tunnistama, et minul näiteks ei olnud aimugi Kunstiosakonna õppehoone olemasolust ;). Igatahes oli seda väga vahva proovida (minule kui kroonilisele seiklusmängude fännile oli tegemist üli-positiivse kogemusega). Mängu käigus sattusime küll mitu korda segadusse etteantud vihjetest (seiklusmängurid kutsuvad selliseid asju seenekateks) aga tavaliselt suutsime siiski ülesande ära lahendada - lahtine pea ja loominguline suhtumine ülesandesse aitab alati! Proovitud mängu eesmärk meie jaoks jäi samas natuke ebaselgeks aga kuna idee ise on haudunud hoopis põhikoolile mõeldes, siis oli täiesti hästi arusaadav, kuidas selline seiklemine ja võõraste käest info ning abi küsimine võib hariva loomuga olla.

Peegeldus (reflektsioon)

Kogu kontaktpäev jättis minule väga hea mulje kursustest ja sellel osalejatest. Vabas vormis katsetamine ja väitlemine andis kokkuvõttes väga hea teadmiste pagasi, mis ainult formaalsetest materjalidest kindlasti välja oleks jäänud. Näiteks saime kogemusi erinevate mobiilirakenduste kiiksudest ning samuti õpiülesannete (meie puhul siis mängude) ettevalmistamisest. Ja kõigele lisaks andis omajagu värskust teemale juurde üldhariduses töötavate inimeste kohalolek, tänu millele saime mobiilindusele (ja selle kasutamise valukohtadele) veel ühe vaate juurde.

Priidu tagasihoidlik päeva juhtimine oli ka omamoodi mõnus, sest andis meile rohkem vabadust teemadega paindlikult käituda :)

Aitäh kõigile, kes kohale tulid või kaugelt teemale kaasa elasid!

1 kommentaari:

priit ütles ...

Väga hea, Marko! Eriti tore oli viimane lõik "..tagasihoidlik päeva juhtimine.." :] Aga ka mina arvan, et päev läks korda kenasti ja just tänu sellele, et osalejad ei olnud mitte nii väga õpilaste rollis vaid pigem pisikese töötoa laadse ettevõtmise osalejad, kes kõik said vastastikku ideid ja oskuseid vahetada.

Olen täiesti nõus sinu mõttega, et m-õpe tõesti annab õppimisprotsellile juurde personaliseeritumist, mis üldjuhul tähendab veel ikkagi mobiili kasutamist. Kuid nagu ka kontaktpäeva jooksul selgus, on ka tavaline telefon m-õppe juures igas suunas laiendatav vidin, mille funktsioonid ei pea algama helistamise ja lõppema sõnumite saatmise juures.

Aitäh kaasa löömast igal juhul!

 

Sõbrad-sebrad / Friends

.pri.ee priiks!